joi, 14 februarie 2013

E neagră, dar îți colorează viața ♥

Ieri am înțeles încă o dată cum e cu lucrurile de calitate. Radu Cristian, nr. 6 (Piața Rosetti) găzduiește un loc de poveste, unde îmi doream de mult timp să ajung: Delicatese Florescu.
Era aproape ora cinci și înainte să iau drumul casei m-am oprit la ”templu”. Mirosul cafelei proaspăt prăjite m-a luat în brațe de la colțul străzii și m-am trezit într-un alt univers. Un univers parfumat, presărat cu poze, cărți și ciocolată, delicatese și povești de altădată...
Gheorghe Florescu spune despre cafea că este ”neagră ca dracul, amară ca păcatul, dulce ca dragostea și fiebinte ca iadul". După ce în 2008 a publicat ”Confesiunile unui cafegiu”, în 2010 și-a împlinit un vis de-o viață: a deschis primul magazin de cafea gourmet din București.
Am avut norocul să-l găsesc la magazin. Mi-a împărtășit, printre mii de boabe aromate, secretul preparării cafelei la ibric. ”Trebuie să ai unul și bun, numai Napoleon avea 7”. Mi-a spus că trebuie să-mi găsesc un bărbat care să-mi prepare cafeaua în fiecare dimineață. :) Apoi mi-am băgat nasul în toate borcanele...și uite asa, m-am îndrăgostit iremediabil și pentru totdeauna!
I-am spus că vreau să mă surprindă și a reușit. M-a servit cu o cană de cafea Jamaica Blue Mountain, considerată regina cafelelor în lume și a fost pentru prima dată când mi-a plăcut o cafea fără zahăr și fără lapte. Un gust care mi-a răsfățat papilele mult timp după ce am terminat și m-a făcut să înțeleg diferența majoră dintre a bea o cafea și a bea o cafea bună.
Aș fi stat ore întregi să-i savurez licoarea și poveștile, dar a trebuit să plec. Am promis să mă întorc și să mă fac ucenic, deși ”nicăieri în lume femeile nu prăjesc cafeaua”. Câte boabe, atâtea ritualuri și secrete.
Întotdeauna mi-au plăcut lucrurile cu substanță. Ieri, în buticul cu delicatese, dl Florescu m-a învățat cât e de important să pui pasiune în ceea ce faci. Mai departe, totul vine de la sine. Și am simțit.

Mulțumesc, maestre!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu